Osztályaink megemlékezései a Nobel-díj alapításának emléknapján
Az 1. osztályosok egy ppt.-t néztek meg magáról a díjról, majd beszélgettek különböző díjakról, kimagasló teljesítményekről, elismerésekről. A beszélgetés során kitértek arra is, hogy iskolánknak is van egy nagyon jelentős díja, melyet tanulóink kiváló tanulmányi eredményükkel érhetnek el, ez a Szent Imre-díj. A korábbi évek díjazottjait meg is tekintették az iskola folyosóján. Zárásként a gyerekek a kincses füzetükbe díjakat terveztek maguknak, családtagjaiknak és egy osztálytársuknak.
A 2. osztályos tanulók, miután tisztázták, hogy miért fontos a tudósok kitartása, megszállottsága, egy powerpoint összeállítást néztek meg, amely kiemelt néhány jeles Nobel díjast.
A 3/a osztály először megismerkedett az Alfred Nobel által alapított díj eredeti célkitűzéseivel, kiemelve azt, hogy a tudás és a kitartás mekkora érték az emberiség számára. A magyar származású Nobel-díjasokat számba véve a 125 éve született Szent-Györgyi Albert érdemeit olvashatták el egy rövid olvasmány szövegértő feldolgozása után a gyerekek. Egy kis "biológia óra" keretében a C-vitamin egészségtani jelentőségét is megértette a kis csapat.
A 3/b osztályosok a Nobel-díj alapításának emléknapján egy prezentációt tekintettek meg, melynek segítségével megismerkedtek Lénárd Fülöp, Bárány Róbert, Zsigmond Richárd, Szent-Györgyi Albert, Hevesy György József magyar Nobel-díjasok munkásságával. A tudósok, kutatók neveit lejegyezték a gyerekek a füzetükbe is.
A 4. osztályos gyerekek csoportban dolgoztak. Mindenki választott egy magyar Nobel-díjast. Majd internetes felkészülés után a többiek előtt bemutatták a kiválasztott személyt néhány mondatban. Ezután csoportmunkában néhány kérdésből álló feladatsorra válaszoltak.
Az 5. osztály körében a téma meglepően nagy érdeklődést váltott ki. Osztályfőnökük nem győzött válaszolni a kérdéseikre. A legtöbben Szent-Györgyi Albert nevével már találkoztak, a többiekre pedig rácsodálkoztak.
A Nobel-díj emléknapjára a 6/a osztály két lelkes tanulója – Kertész Balázs és Németh Kristóf – egy bemutatót készített a díj létrehozójáról és utóéletéről. Egy általuk szerkesztett kvízzel ellenőrizték tudásunkat.
A 6/b osztály kiselőadásokkal emlékezett meg. Új ismereteket szereztek a díjról és az idei díjazottakról ppt-k és videók segítségével.
A 7/a osztály Kovács-Hegedűs Viktória kiselőadását hallgatta meg osztályfőnöki óra keretén belül, aki igyekezett érdekességeket kiemelni és magyar vonatkozásokat is keresett. Az osztályt a díjjal járó anyagi előnyök mértéke nagyon foglalkoztatta.
A 7/b Alfred Nobel svéd kémikusról egy szövegértő feladatsor értelmezésével emlékezett meg. Kiemelték, hogy a nitroglicerin nemcsak a dinamit feltalálásában játszott fontos szerepet, hanem az orvostudományban bizonyos szívbetegségek kezelésére is ezt a szert alkalmazták, mellyel magát Nobelt is kezelték.
A nyolcadikosok is felidézték a díj fontosságát, nemzeti büszkeségüket pedig elmélyítette a díj számos magyar vonatkozása.